Massage

Zorro fick massage i fredags av duktiga Josse, hon har masserat mina hästar sedan 2010 skulle jag tro, hon började praktisera på Loffsan och Zorro har hon plågat ganska regelbundet sen jag köpte honom.
 
Han har blivit så himla fin i kroppen den senaste månaden och där var väl inte så himla mycket fel heller, det vanliga på höger bog, höger länd. Lite nytt i bakdelen men kan både varit pga breddning med skorna bak för att få lite bredare gång och att vi jobbade hårt med bakbensaktiviteten i tisdags.
 
Men något är där i nacken som vanligt och lite mitt i ryggen som inte släpper så det är välbehövt med en årlig kirobehandling den 16/4 i samband med tandkoll.
 
Hämtade även mina paket i fredags och täcket satt perfekt. Schabraket har jag inte använt än men tror nog han kommer passa super í den färgen.
 
Zorro har av någon konstig anledning börjat rata sitt intagshö och jag vet inte varför, strör runt det i hela boxen, så provade lägga det i hönätet och då var han knappt intresserad av det. Han äter upp alla sina 8 kg i kvällsnätet utan problem och även morgonhöt i hagen men där är ngt med att äta på em. Får väl kanske börja med lite mash igen och se om det är magrelaterat.
 
Imorgon/söndag blir det första badet för i år, allt blir vitt av stöv just nu och jag vill ha bort det.
 
God Natt

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack för din kommentar! Riktigt grymt skrivet!

2014-04-24 @ 12:01:43
URL: http://www.showjumper.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0