Klippt och skuret

Blev ingen motion för Zorro idag, dels fick jag släpa in honom från hagen(trött efter gårdagens massage) och dels så ville jag klippa honom idag istället.
 
Blev helt ok, gillar inte riktigt filtklippningar men han ska helst inte bli för kall om rygg/kors och då är det ju den som gäller. 
Tråkigt nog så nöp min maskin Zorro ondöigt mycket, det händer en eller två ggr där det är mkt skinn men nu var det lite var som. Inte skoj för en häst som inte rör en muskel under tiden man klipper.
Vet inte vad det kan vara som gör att den knips och skär, bytte skär mot slutet men har tyvärr lyckats blanda de slipade och de som är i stort behov av slipning när jag flyttade Zorro till Björka.
 
Så antingen är det dåliga skär eller så håller maskinen på att ge upp, är bara en maskin från Jula, pris mellan 1000-1500kr beroende på erbjudande eller ej. Och den köpte jag för 3-4 år sedan. Om det räcker.
 
Har klippt 2-3 hästar / säsong och då minst 2 ggr/häst så jobbat det har den.
 
Nä får bli motion imorgon istället när jag har mer tid. Blir så stressigt när man ska jobba på em.
 
Ridhuset håller på att fixas också, så all motion sker utomhus, oavsett väder, just nu. Idag så jämnas grunden till, sen imorgon kommer kvegsanden och på fredag kommer flisen. Blir underbart när det är klart!
 
Nä nu är det dags att äta, sen blir det jobb.
 
Hej svejs
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0