Clinic i sommar

Jag och en till i stallet har funderingar på att delta i en tvådagars clinic i sommar, ska bara få tag i en b-korts lastbil också så vi slipper 2 släp+bilar och kan då åka själva. Är kul att ha ett mål med sin ridning.

För övrigt så sätter Zorro fortfarande sina sista tänder och det tar tiiiiid, det stör så pass att jag idag tappade tålamodet och framöver blir det ridning på hack. Men han är superduktig ändå min lilla häst. Han känns numera kanon i ryggen när jag rider och man känner emellanåt att han verkligen jobbar upp med ryggen. Galoppen börjar bli påverkbar och vi börjar få till fattningarna. Nu ska han bara lära sig att fatta mer för skänkel än röst.

Imorgon tror jag att det bli en promenad för våran del, tar med kameran och klättrar upp på grustaget. Hoppas på att min älskade "elev" Madde följer med på ett hörn.





Så här mysigt var det för några veckor sedan, just nu är det -3 grader.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Fin blogg och riktgit fina hästar :D

2012-05-28 @ 21:04:55
URL: http://jumpindressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0