Promenad i skogen

Mycket promenerande på sistone, idag tog jag sikte på "skogen" med Zorro i hopp om att kanske träna hans rygg lite mera.

Med raska kliv gav vi oss iväg och han skötte sig jättebra :D Blir bara mer och mer glad i min häst. Han är så himla stabil i hanteringen och visar sådan tillit, inga skelett i garderoben så att man måste gissa sig till vad som skett tidigare i livet.

Unghingstarna hade släppts på bete i grannstallet och då blev Zorro lite uppspelt, han är som en valp som ser lekkompisar, men han höll sig stadigt vid min sida.

När vi kom fram till skogen så tog jag tillfället i akt att skutta över en stock med honom, jag tog sats och han traskade glatt efter och stocken på 40cm klev han lite klumpigt över

In i skogen och genom snår och buskar, upp för backen och ner lika fort igen, så gick vi några ggr och han lyssnade jättebra på mig hela tiden.

Stretching när vi kom hem och han blir duktigare för varje gång, måste dock köpa hem lite morötter så att vi kan avancera lite mer på att buga, som är ypperligt för att stretcha rygg och bakmusklerna.

Imorgon blir det tömkörning på ridbanan och sen vila på tisdag. Förhoppningsvis blir han även skodd nu i veckan.



Kommentarer
Postat av: Carolina

hur gammal är han? :)

2011-05-23 @ 15:08:06
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0