Blev ingen dressyrträning

Nä Zorro började visa irritation för ca 4 dgr sedan, och jag trodde då att det kanske var träningsvärk eller ngt liknande, red ut i förrgår och det gick ok tills vi skulle hem då han visade en del ovilja, trodde då att det kanske var pga att han gått för länge den dagen.

Longerade igår gick ngt utåt i ena varvet, låg form inga problem....

Träning idag som sagt, longerade före för att han skulle bli varm i kroppen innan jag hoppade upp, inga problem förrutom att han gick något utåt med huvudet i höger varv.

Hoppade upp, sköt rygg ngt och viftade på svansen men efter lite fjäskande började han skritta, gick ok viftade ngt på svansen.

Försökte komma upp i trav och han kickade med bakbenen, och visade stor ovilja. Tränaren sa att han haltade/gick väldigt fel med bak, provade trava igen och det kändes inte ok....så av igen och in i stallet.

Spänningar och stelhet i ryggfileérna så han fick på Göran Larssons pepparmintsliniment och sedan fleece över det.

Nu är det tömkörning/longering som gäller, låg form, knådning och liniment på fileérna. Ska få ut Josse också så att hon eventuelt kan massera loss lite. Sedan ska sadeln stoppas om då den nog blivit sne efter Loffsan för hon var ganska sne och det är nog jag med.

Så maj månad blir det sjukgymnastik som gäller. Inga problem för mig då jag tycker det är ganska så roligt att tömköra.

*Bild på persern Gucci*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0