Hästabstinens

Känns som om att det är flera månader sedan jag hade häst, men det är "bara" 11dgr sedan jag tog bort min tant. På fredag är det veterinär besiktning på  Stenestad kl 11, är mkt nervös och hoppas på att han går igenom.
En annan sak som oroar mig är vädret på fredag, spås att det ska vara nederbörd och kallt och när vi körde upp loffsan dit för avlivning så höll bil och släp på att kasa ner för åsen pga underkylt och blixt halka.
Bilen kom ingenstans, hjulen bara spann, så handbroms på både bil och släp sen skyndade vi oss att kasta grus på vägen från en sandlåda 10m bort.
Lizette kämpade sedan upp med bilen till en grusväg som hon körde in på, vi hade ingenstans att ta vägen för det gick inte ens att gå på vägen så halt som det var.
Som en räddare i nöden kom där en man med en xc70(4hjulsdrift) och erbjöd sig att köra oss till kliniken, men där kom nästa problem, loffsan var något nervös i släpet och henne hade vi aldrig fått in i släpet igen så jag och Lizette fick stå på "kroken" för att släpet eventuellt inte skulle tippa med loffsan i, han kopplade loss hennes bil, och kopplade på sin egna. Räddare i nöden.
Många kommer säkert att tycka ngt om hur jag skötte avlivningen på Loffsan men jag klarade inte av att bulta henne utan hon lämnades sedan på Stenestad i en box, jag sa adjö till henne och tackade för allt hon gjort för mig och att hon nu skulle få vara smärtfri och lycklig.
Denna dag var jag bara lycklig över att vi inte hamnade i diket och att hon kanske hade skadats så pass att hon fått avlivas på plats.
Men iaf så håller jag tummar och tår över att det är torra vägar upp på söderåsen och att allt går superbt!
Nu vill jag ha en häst!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Nu förstår jag! Lycka till, jag håller tummar och tår för att det ska gå vägen för er. :)

2011-03-16 @ 08:38:37
URL: http://eddiesmatte.blogspot.com
Postat av: Victoria

Ingen ska väl ha åsikter om hur du avlivar din häst? Det är ju helt ditt beslut o vad du tycker var bäst för er!

Håller tummarna för din nästa kuse o önskar er all lycka!

Kram

2011-03-16 @ 09:20:03
Postat av: Josse

Hur man sköter det är upp till var och en. Det var säkert bäst för både dej och Loffsan att du inte var där i sista ögonblicket. Då hade hon säkert kännt av ditt tillstånd och kanske fått en stressad sista stund. Tror du gjorde helt rätt, och det spelar ingen roll vad jag tror eller någon annan. Det är DU som tar det bästa beslutet för dej. Tur det gick bra iaf! Håller alla tummar o tår för Fredag! Kram

2011-03-16 @ 10:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0