Imorgon

Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta bilder på nya stallet, får väl slänga in tanten i skrittmaskinen under tiden.
Trivs bra där, men märks att man blivit bortskämd med enormt ridhus och en enorm paddock, men vi övar på att svänga ;)

Loffsan har haft lite tufft att vänja sig vid att vara ute i hagen så mkt mer än förut och det var inte förrän idag som hon gick lite mer framåt i paddocken. De andra dagarna har hon segat på.

Men nu är hon ute ca 12-13 timmar jämfört med 8 timmar.


Om en vecka så släpps alla hästarna på betet och kommer in och nannar på nätterna, hoppas på att hon klarar sig bra på gräset och slipper kraftfoder, men får se.
Rider så mkt mer nu både i paddocken och ute på grusvägarna, ska se om jag hittar vägen in i skogen också, så det går åt en del energi, speciellt när hälften av turen går åt till att spänna sig och bli rädd för allt.

Det sägs ju att det går åt en del energi till att vara rädd och stressad på uteritter så vi håller tummarna för det.

Snart falsterbo, bara en hel vecka kvar, sen kommer min kära syster ner på mån 5/7, vi ska rida och jobba hästarna som bara den. Blir nog falsterbo antingen onsdag och lördag eller fredag och lördag, eventuellt även söndagen. 

Det enda jag har på inköpslistan är ett sprenger bett och ett par ridbyxor.

Nä nu kurrar det i magen så får väl bli en smörgås, och kanske en och en annan jordgubbe.

chingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0