jupp

Igår skolkade jag från ridningen och drog upp övervuxna eltrådar till det "nya" betet, saknar faktist slitgörat som tillkommer med hästlivet, men det är väl mest för att det inte blir ett tvång ;)

Men ingen nöd för loffsans del, hon är i fin form nu. Men det ändras väl from idag då hon släpptes på bete igen, knalligt gräs, bye bye kraftfoder ;)
Går ute nu på natten emd fleecefodrat regntäcke , känns som om att man ska passa på att ha hästen ute så mkt nu som möligt innan vintern och den kalla hösten kommer.

Fälten skördas också i all världens fart nu mellan regndropparna så hoppas på ett eller ett par skördade fält till helgen :D

Imorgon är det jobb igen 8-13:45 sen stallet, Kattis kommer dit och ska se om hon kan få rida en häst 1-2 ggr/ vecka nu när hon är hästlös, alltid roligt med fler folk i stallet :) Speciellt när en viss person är skapligt skum.

Jag ska rida mitt djur imorgon och även tömköra Star, hoppas på att hon är ohalt. Var halt sist (fredags) på höger bak, troligtvis efter en fin spark som syntes på höftknölen.

Fler beställningar på mina kort, de har t.o.m en egen blogg nu också, lite dålig uppdatering dock. www.kortkonst.blogg.se


Nä en ostkrok eller två nu och zappa lite mellan kanalerna, sen är det "bingen" som väntar.

Baj baj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0