Ibland känner jag mig lite elak......

som undrar hur länge Loffsan ska leva.
Tycker om henne väldigt mkt men som de som ridit henne vet så är hon allt i från lättriden, och det tär på en att varje gång man vill rida lite seriöst så får man varje gång börja om på nytt Och emellanåt så blir jag så satans less.

Vill köpa en annan häst, en "normal" häst som inte har ett bagage stort nog till att ha räcka jorden runt x 3.
1-2 tidigare ägare hade räckt ypperligt för mig. Men nä, suck.

Jag är ingen allvetande ryttare, men jag vet att jag iaf kan en del, men på loffsan pressas man ner i gruset var och varannan gång, för hon följer verkligen inga skolböcker, förrens nu, nu har ohn börjat nosa på innehållsförteckningen.

Men vi har ändå en otroligt lång väg kvar om vi någonsin når slutet. Min tränare som bott o jobbat med hästar i 20 (!)år i tyskland, tar av hatten för mig för att jag ens fortsätter med Loffsan.

Men vad ska man göra, ta bort en häst bara för att hon inte är den häst jag ville ha från början? Ta bort henne efter 3 års kämpande? Eller ta bort henne för att jag vill köpa en "lättare" häst? Känns väldigt fel faktist, för hon är en otroligt snäll och trevlig häst på marken, alla avgudar hennes artiga och uppfostrade sätt.

Sälja är inget alternativ då hon haft tillräckligt många ägare redan. Senaste stallflytten klarade hon galant och det måste ha hjälpt att vi nu känner varandra och att hon kom till väldigt trevliga stallägare.

Hon fungerar bra mkt bättre på ett stångbett, tex pelham, för då hänger hon inte så förbannat i vänstertygeln(för det går inte) Så man kanske ska satsa på western istället, MEEEEEEN va trist! 


Jaja slut på gnället, får se vad jag hittar på idag med mitt moster, hoppas hon inte satsar på att bli 30 år iaf.




Baj baj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0