hmm....

Nu när loffsan ska "vila" så fortsätter jag att rida Golosina så länge jag får för ägaren. / årigt PRE sto, skimmel och otroligt trevlig att rida. Lär sig supersnabbt.

Tycker att man lär sig bra mkt mer av att rida och motionera andra hästar än sin egna, man faller gärna in i samma mönster och ridning om man rider samma häst dag ut o dag in.

Mitt mål när jag gick i gymnasiet var att rida så många hästar som möjligt och reda ut hur de skulle ridas på så kort tid som möjligt och måste säga att det tog mindre tid för varje ny häst jag red. Otroligt lärorikt.

Jag har alltid undervärderat mina kunskaper men börjar faktist säga att jag kan vissa saker nu. Men är aldrig sen med att säga att jag inte reder ut dem heller.

 
Tex så har jag märkt att jag kan "scanna" av rätt snabbt vad det är för hästtyp jag har att göra med, vilket sparar en del arbete när jag t.ex tömkör den.

Har ett tålamod som heter duga och tror att jag kan tacka Loffsan och enbart Loffsan för detta. Hon har krävt mitt tålamod och det har hänt ofta att jag avslutat ridpasset och skämts över mina utbrott, är inte mer människa än att jag kan erkänna detta.

Min handställning har förbättrats avsevärt, nu är det bara stretching av framsida lår och knä som behöver bättras på så att jag får en mer avslappnad lodrät sits.

Är långt ifrån fullvärd men har kommit en bit på vägen och tror att inställningen är allt!

Lite funderingar på nattkvisten...
baj baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0