hoppade gjorde jag....och lite till

Red galoppövning med sockerbitshinder på volt, och ökade och minskade galoppstegen emellan. Gick mkt bra, hade vinklade bommar så ena sidan var hela 40cm och andra hela 15 haha. Men jag fick blodad tand.

Dagen efter var där en man som skulle provrida loffsan, det gick verkligen inte bra och när han hade åkt igen så tänkte jag va fan vi tar ett skutt över ett helt sockerbitshinder...
Sagt och gjort så hoppade vi ett sådant "hinder" haha och loffsan hoppar av genom att hoppa som en katapult och jag ramlar av...
Höll nog stenhårt i tyglarna för jag stukade två fingrar på höger handen

Så nu har jag än en gång konstaterat att det inte är meningen att jag ska hoppa loffsan, det får en hoppryttare göra istället...

Loffsan känns väldigt fin nu, det är bara det lilla extra vi inte kan uppnå i v.varv pga hennes snedhet i bäcknet, som ska åtgärdas om en månad när en kiropraktiker kommer på besök.

Jag har äntligen lyckats "övertala" Josse till att vara medryttare på loffsan nu, hon provred på riktigt igår och emellanåt såg det riktigt bra ut och jag tror hon är fast

Igår eftermiddag var jag och J bjudna på skaldjursbuffé hos hans syster, hummer, havskräftor, blåmussslor, pilgrimsmusslor och räkor stod på menyn. Gott bröd, god ost och en massa olika såser till det. MUMS


Nu är det SOMMARTID och då ska väl våren vara på G och vi har fått en ljus timme extra på kvällen...inte illa


bye bye

Kommentarer
Postat av: Josse

Jaa, dom är så söta dom där skogsfamiljerna, hade nästan alla:)

2009-03-31 @ 19:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0