Loffsan fick scenskräck

Ja lilla tösen pallade inte riktigt trycket som fanns på tävlingen, stackarn, men Nina och tanten hade 3 hoppträningar i ryggen och detta vart hennes första tävling på minst 2,5 år så vad kunde man förvänta sig.
Hon var cool lugn i transport iaf, på framridningen men sen blev det lite läskigt inne på banan. Men men lite pay n´ ride och sen ska de få prova på en inomhus tävling till hösten.
Såg Lizette och Megan på plats, kändes konstigt att inte hälsa men de satt och ignorerade både mig och mitt sällskap så var väl inte så motiverad, men men. Vet inte om de gottade sig åt Loffsans och Ninas kommunikationsfel/missar eller om de led med oss, strunt samma.

Som sagt inte alls sur eller besviken över dagens resultat vilket var att hon vägrade ut sig för det var det typiska loffsan-sättet = Stänger av och grips av panik. Hon blev väldigt rädd/orolig efter hon vägrat och började ställa sig, vet inte om hon förväntade sig stryk eller om det bara blev för mkt för henne. Ännu en anledning att fortsätta träna, vi har kommit långt inom de andra områdena men inom hoppningen har hon stått still sen jag skaffade henne så vad skulle man förvänta sig. Dock sätter inte jag mig och hoppar henne då det bara resulterar i att jag flyger av, den turen får Nina ta ;)

Brände mig som f*n, snygg bonnabränna och halva vänster vaden blev röd och fin ;)

På kvällen tog jag o J oss in till malmö för att äta på steakhouse och sedan se på  Bio, blev transformers, en inte allt för toppad action-rulle...första filmen är alltid bäst. Stämde även in på denna.


Imorgon är det förmodligen jobb och sen en tur till stallet.

Sedan ny vecka. På måndag ska det hämtas ut biljetter till Falsterbo horse show, och eventuellt jobb då också osv osv osv...

bye bye

Kommentarer
Postat av: Josse

Snacka om bränna, du ska se min rygg o panna aj aj!

Tack för en myspys dag iaf=) Du o Nina är goa tjejer med samma kassa humor som mej;)

2009-06-28 @ 19:23:59
Postat av: Sally

Loffsan tar det nästa gång :)

2009-06-28 @ 23:32:32
URL: http://sallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0