Tömkörning och promenad

Har tömkört nu en del på sistone och även fortsatt med sidvärts, han lossnar fint av att gå lite skänkelvikning på volt.

Sist så fick han för första gången jobba genom en längre bomserie på hela 5 bommar, det fixade han galant men längden däremellan var säkert inte långt ifrån en a-b ponnys galoppavstånd.

Bytte också bett och tycker att han fungerar mycket bättre på tredelat sötmalmsbett än det tunna tredelade eggbettet. Ska fortsätta på detta ett par pass framöver och sen provar vi sprenger bettet igen, troligtvis tycker han att det är för tjockt...tyvärr.


Sadeln ska som sagt stoppas om nu i juni när skatteåterbäringen kommer. Hoppas på att det räcker för annars ligger sadeln fint på honom.


Den är ju vad jag kallar en "semi"bomlös iom att den har utbytbart framvalv(vilket gör att den passar hästar som  har lite manke) och polyryten inlägg som ska stabilisera sadeln. Star Trekk dressage.

Troligtvis så är dessa sadlar för tunnt stoppade redan från början och därför när stoppningen sätter sig så blir där för lite mellanrum från kanalen och hästens ryggrad.

Annars har jag tänkt prova en padd från stallägarens butik  Hästbutiken Paloma som har ett material liknande memoryfoam, tempur liknande. Som eventuellt kan avlasta tillräckligt.


Var ute på promenad i torsdags innan Josse skulle komma och massera för tredje gången.
Zorro uppförde sig ypperligt, dock något sprättig när vi gick förbi hans kära ston i beteshagen men han lyssnade jättebra.

Hade med mig systemkameran i hopp om att kunna fotografera honom. Vilket gick lite sådär eftersom att mitt objektiv inte har så stort spann och Zorro gärna ville stå inne i kameran ;)


Först blev alla bilderna såhär i lite grodperspektiv då han är något större än vad jag är van vid.


Men sen kom jag på att jag kunde använda mig av liveview läget på kameran och då titta på skärmen istället för i det lilla hålet.


Mycket bättre

Men för det mesta kom han smygande mot mig hela tiden ;)

Kommentarer
Postat av: sanna

svar jaha usch då :( hoppas det blir bättre snart :)

2011-05-21 @ 16:41:06
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Carolina

Snygg header!

2011-05-22 @ 09:39:29
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0