Lycka

Idag fick jag ett riktigt lyckorus...
Skulle rida efter de nya reglerna, ...eftergift vid halt och sedan skritt, halt, eftergift, skritt, efter det så är det dax för "alla 4 ben" fyrkantsspåret, börjar på långsidan med 3-4 steg förvänd öppna, rakrikta 4-5 steg, förvänd öppna, rakrikta, aktiv skritt på längre tygel på kortsidan, sedan rättvänd öppna 3-4 steg, rakrikta, öppna osv, aktiv skritt på kortsidan, efter det så är det dax för sluta , rakrikta, sluta rakrikta osv sedan aktivskritt kortsida och förvänd sluta, rakrikta förvänd sluta osv, aktiv skritt kortsida sedan förvänd sluta över diagonalen ... sedan samma i andra varvet...efter detta så har jag en extremt lösgjord häst, aldrig kännt Loffsan så här reglerbar, lyssnar, kan rida det mesta med sätet, provade på traven genom serpentiner varav halt eftergift skritt på medellinjen, och hon var som smör i munnen...orkade inte riktigt bibehålla formen i avsaktningarna men va fasen jag satt med ett okontrollerat smile från det ena örat till det andra när jag red henne i traven...
Provade även att galoppera och den tidigare 160 hästen kändes som en 170 häst under mig, inte längre än några varv på volten och sen en långsida men detta räckte gott och väl för mig.
Efter galoppen så blev hon lite stel och tog inte förhållningarna lika lätt så då var det dax med sidvärtsrörelserna igen, sedan andra galoppen för att sedan avsluta med sidvärts.

Resultat? En samarbetsvillig dam med skumläppstift (!?) på läpparna och fladdrande öron


YEY säger jag bara!!

Kommentarer
Postat av: Josse

Yey!=) kanon att du hittat lite fler knappar på damen nu=)

2008-12-11 @ 10:39:19
Postat av: Josse

Tack gumman för dina ord. Känns bara så just nu, känner mig så usel, stackars lilla smolls:(



Nu har jag iaf köpt lucernpellets oxå, så nu får han det plus hack o lite, lite grund tre gånger om dage, määngder med lucern, plus att höet har ökats till 12 kg..Hoppas det gör lite iaf, olja ska jag oxå tillsätta...Sista örena;)Vill ju att han sak må o bra o inte lämna tillbax han i sånt skick, är ju redan sämre skick med benet..:(



Jag får komma ut o filma dej o loffs när ni jobbar nån dag:)







2008-12-12 @ 16:54:15
Postat av: Nina

Ja, jag trodde också att jag drömde först men sen bara tänkte jag: JORDBÄVNING!! och blev jätteglad och full med adrenalin. Haha.

2008-12-16 @ 11:38:22
URL: http://ncn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0