Min nya kamera

Så efter mkt om och men och en födelsedag så har jag nu beställt min nya kamera :)
Är otroligt trött på alla digitalkameror och att de flesta inte är bättre än min nuvarande på 2 år. Så det blev en Canon eos 1000D med kit objektivet.
Håller tummar och tår för att den kommer på onsdag och då har jag resten av veckan på mig att lära mig trycka på en knapp typ.
För första gången i mitt liv ska jag läsa en manual för denna kameran kommer framstå som rena tekniska undret för mig, tur man har en arbetskamrat som fotar en massa med canon och en gammal klasskamrat som är proffsfotograf. Frågan är ju fri
På onsdag är det återbesök på ATG för loffsan, är skapligt trött på att skritta nu, vill jobba lite i trav nu också. Misstänker dock att vänster fram måste behandlas också, är mer gallig än högra nu.
Josefin kör oss och håll tummarna för att det inte kommer blåsa för mkt.
Idag bjöd Josse mig på födelsedagsfika på ett fik i svedala, kaffe & sånt. Åt en köttbulls baguette med rödbetssallad, sedan for vi till mitt stall där josse lånade en av de bomlösa sadlar som stallägaren kommer att sälja i sin hästbutik som öppnar inom kort.
Efter det så pallrade vi oss iväg till Media Markt i hopp om att kunna köpa min kamera men icke sa nicke, den var slut.
Skrittade loffsan med gramanen idag, orkade inte bråka med henne nu när hon är så pigg ute och springer ifrån istället för att ta förhållningarna, Hon ser verkligen spöken i varje hörn nu.
Imorgon är det en skrittrunda igen som gäller för damen, får se om jag vågar longera henne för att se om hon fortfarande är halt, är lite rädd för att det ska förstöra ngt, men samtidigt så visar det sig ngn hälta på tisdagen så lär det göra det på onsdagen också och då är hon inte frisk.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0