Dressyrträning

Förrutom en sträckt ljumske, gick veckans dressyträning bra.
Tänka sig att för ett år sedan så visste Zorro knappt vad en halvhalt var, och när han väl gjorde en korrekt så var det dagens höjdpunkt. 
Eller att han tog rätt galopp i höger varv. 
Nu kan han regleras i både trav och galopp. 
Fattningar ur både skritt och trav. 
Skänkelvikningarna funkar ok på korta linjer, fortfarande lite jobbigt på längre.
I somras fick jag verkligen igång honom framåt efter vår semester i Blentarp och galopprace i skogen.
 
Denna häst köpte jag inte ens ingalopperad, tillsammans med min tränare så har vi ändå kommit en bit på ett år, trotts skador och magsår.
 
De föregående 2 åren har jag kämpat med att få honom att gå framåt, letat sadel, ridit barbacka i väntan på en sadel och sen till slut fått hem en måttad sadel pga omöjligt sadelläge.
 
Så på ett osvenskt vis en liten klapp på axeln för mig och alla som hjälpt till runt om oss.
 
Imorgon får han vila, eventuellt så blir det en skrittrunda. 
 
Vi för ett år sedan, dags för nya bilder tror jag
 
 

Kommentarer
Postat av: LT

Hej, såg din kommentar på showjumper's blogg och vilje bara säga att du inte bör bekymrar dig så mycket, du har valt en häst som passar till dig storleksmässigt, och du hållar koll på sadel, din häst etc. SÅ vilje säga tumman upp härifrån! ;) Jag är väldigt mycket emot häster som skal släpa på övervikt (ryttare som väger för mycket, inte rider i balans, rider på för liten häst etc), men du ser ut som du rider i balans, och det är extremt viktigt när man väger lite för mycket. Tycker ni passar väldigt bra ihop du och din häst :) därutöver, underbar fin häst och fina bilder! :)

2014-04-25 @ 18:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0