Zorro

Ja Zorro, han går numera under namnet älgen ;)
Skadad ggr två inom loppet av 3 veckor är inte helt illa, sparkskada för 2 veckor sedan och surfade på slipers i paddocken förra veckan när han löshoppades för första ggn, men vi har hunnit med en dressyrträning ändå och tränaren var väldigt positivt överraskad över våra framsteg sedan sist, dock mkt att träna på, inte minst timing(?), låta Zorro få ta stöd i handen(svårt då han förut la sig i handen) och inte låta honom krypa bakom.
Hans galopp har stärkts mkt på sistone tack vare våra galopp "race" på banvallen, snabbt går det väl inte då jag är van vid loffsan men jag behöver inte piska fram honom i varje steg längre.
Jag har dock trott att eftersom han är så pass obalanserad och svag i galoppen så ska jag stå i lätt sits( till min fördel då det är en stooor galopp) men till min fasa så vill min tränare att jag ska sitta ner i galoppen för att hjälpa honom och balansera upp = suck och stön från min sida.
Red ut idag till skogen(liten dunge) och han kämpade på tappert därinne för att få lyfta på fötterna över stock och sten. Red med sprengerbettet för att han lägger mer stöd på det än det tredelade sötmalmsbettet, dock lägger han sig j*vligt mkt på det också, ska rida på det under nästa träning för att se vad min tränare säger. Vill inte ha ett ton häst  i handen men samtidigt så ska jag ju erbjuda honom ett stöd. hmm
Semester fram tills nu på tisdag, ska dock vara regn mest hela tiden....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0