Helgen

Kämpar på med att lära mig kameran, går väl sisådär haha, men bilder har där tagits.
Inga proffsbilder precis men man kan ju inte lära sig om man inte övar ;)
Syster har varit på besök lördag till söndag, ridit på sin favorit Fleur (lippizaner/PRE på 8 år tror jag) Har aldrig stött på ett så egensinnigt sto och kan inte se vad min syster ser i hästen ;) förrutom att hon ser ganska trevlig ut. Lördagen bjöd fleur på ofrivilligt race i skogsallén när vi stötte på lite crossåkare i hagen bredvid, idag bjöd hon på en bockserie som hette duga, så pass att min syster fastnade med båda fötterna i stigbyglarna med översta delen av skon, vikten av att trampa ner hälarna kanske ;)
Sedan har den egensinniga hästen bestämt sig för att INTE gå där ryttaren vill, kan säga att det var svett, tårar av frustration och svordomar som haglade över den hästen idag, men det hela avslutades med triumf och rädslan som byggts upp hos Alexandra under ridturen byttes ut mot lugn efter en tur inne i beteshagen.
Jag själv satt på min ädla springare loffsan som inte rörde på ett öra under hela turen och galopperade fint och bärigt i hagens olika backar. Överraskade med ett par suveräna fattningar :)
Imorgon är det min sista semesterdag men har varit skönt att vara ledig och känns faktiskt att jag vilat skallen nu och är redo för nya tokigheter på demensavdelningen på tisdag.
Hej svej i lingonskogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0