Hästtest

~ Hästarna  ~
Första hästen du red var: En häst som hette Snell
Hur gammal var du när du red för första gången: jag var 6 år gammal
Hur många älsklingshästar har du haft: 3 st som ligger mig varmt om hjärtat
~ Utrustning ~
Hur många:
ridbyxor har du: alldeles för få
hjälmar har du: 3 st
spön har du: 3 st
ridvästar har du: Inga
ridskor har du: 2 par
ridstövlar har du: inga
grimmor har du: 5-6 st
täcken har du? 10-12 st
Vilken färg var dina första ridbyxor: Beige med helskoning
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Bruna, gråa, blåa, brunrutiga, duvblå, vitrutiga och beige
~ Vad har du gjort inom ridningen ~
Hoppat [ja]
Ridit dressyr [ja]
Skänkelvikning/sidvärts [ja]
Galopperat [ja]
Piaff [Nej]
Passage [Nej]
Tölt [en enda gång]
Hoppat utomhus [ja]
Badat med häst [ja]
Ridit på egen hand [ja]
Testat voltige [jNej.]
Suttit på en häst som skenat [ja]
Tappat kontrollen över hästen helt [ja]
Ramlat av [ja]
Bakdelsvändning [ja]
Framdelsvänding [ja]
Ridit dressyrprogram [ja]
Tävlat i hoppning [ja(skolan)]
Tävlat i dressyr [ja(skolan)]
Tävlat i fälttävlan [Nej]
Tävlat i någon annan kategori [Nej]



Kommentarer
Postat av: Nina

Den listan snor jag. ;)

2010-10-23 @ 18:16:29
URL: http://smahundtassar.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag vet flera som har det närmst hästen men jag tycker som du, det blir så smutsigt och svettigt, det är lättare att bara byta och tävtta schabrak. Jag brukar växla runt lite mellan några olika tunnare paddar typ gel osv och fårskinnsludd ibland vilket jag personligen tror är ganska bra så att sadeln inte ligger exakt på samma punkter varje dag. :)

2010-10-26 @ 20:24:19
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0