Det blev padocken

Jag försökte mig på ett pass i padocken igår, gick väl så där, får inte tag i innersidan i vänstervarv vilket resulterar i att jag inte heller får något stöd på ytter eller viseversa, har provat att hålla henne utåtställd för att hela tiden ha stöd på ytter och sen jobba över ställningen med hjälp av innerskänkeln, men hon börjar bli en jäkel på att gå utåtställd...
I skritten får jag ganska bra stöd på yttern och något inåtställd/rakställd iaf på volt, spårar helt ok, men får aldrig till formen helt ( där jag kan släppa på inner tygel och hon bibehåller form och ställning)
Galoppen igår var inte mkt att hurra över, övertaggad häst som inte ville ta skänkeln för något annat än en framåtdrivning, jobbade ändå lite förvänd på volt och hon höll ganska bra takt trots allt.
Idag ska hon gå i skrittmaskinen då jag jobbar em, imorgon blir det nog skogen om jag inte blir supertaggad på att rida igenom henne.
Nä 15 min innan jag ska köra till jobb, så kanske dags att se lite anständig ut.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Å rundsytt är ju bara sååå fint! :D

2010-10-14 @ 15:37:16
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0