Söndag

Jobb som sagt mellan 7-13, sen direkt till stallet, provade min sadel på max och mitt raka tränsbett, rullsporrar och remont nosgrimma.
Och det gick faktiskt väldigt bra, jobbade på väldigt fint för att vara en rultig liten häst. Behövde ha spö eftersom att han började pressa mot väggarna lite i protest. Provade lite sidvärts och i det lätta varvet var det inga problem alls, alltså har han skolats någon gång i sitt liv vilket är en klar fördel.
Blir ingen Max nästa helg men veckan därefter blir det ett pass igen och ska flörta med Lizette o höra om hon kan tänka sig att filma/ta bilder.
Efter det så tog jag in loffsan, skrittade ut med Wickie och Mia för att värma upp innan jag klev in i paddocken, något nervös över ifall loffsan skulle gå lika "lätt" som förra gången.
Och mkt riktigt hon gick mkt bra, något mer ostadig detta passet, kan vara träningsvärk, men bar sig fin i galoppen.
Jag som trott att min häst varit ganska så tränad märker att nu när hon går rätt så har hon nog tränat helt fel muskler.
Klippte henne sen när hon torkat och hon fick fortsätta ha sin "halvklippning" och detta är förhoppningsvis sista gången. Ska finklippa lite imorgon med min lilla trimmer, den stora nyper bara loffsan i hudvecken och det är bara synd om henne.
Jobb imorgon igen samma tid, sen ska jag och Lizette skritta ut en liten runda med Loffsan och Assuan
God natt
Detta hullet eftersträvar vi, så här såg loffsan ut för 2 år sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0