Så jävla nöjd

Vill bara skriva att Loffsan gick så s*tans bra idag. Andra ggn i våra snart 4 år ihop som jag rider med ett leende.
Skrittade fram i "allén" (tar ca 20 min) Bestämde hur korta tyglar jag ville ha och jobbade därefter. Ville få tag i yttersidorna och samtidigt hålla ihop hästen. På tillbakavägen blev det olika sidvärts med fokus på eftergift i innersidan.
I paddocken fortsatte jag med att bibehålla kontakten och kunde länga gramanen redan i skritten. Skummet blev till vispgrädde i loffsans mun ( första gången det med).
Började jogga och kunde länga ännu mer på gramanen, hon gick inte emot mina tygeltag och jag kunde reglera formen med väldigt få medel.
Jobbade på lite skänkelvikningar där loffsan sitter fast i bogarna något. Även serpentiner och hon bibehöll formen i alla varvbyten.
Lite galopp blev det också där jag red med helt lös graman och loffsan kändes väldigt bärig under mig.
Jobbade med övergångar, 5-10 steg skritt, 9 steg galopp. För att stärka hennes bålmuskulatur.
I den förvända galoppen häll hon takten och sen blev damen trött. Märks stor skillnad när hon jobbar med hela kroppen.
När jag joggade av henne i traven ökade hon inte farten när jag släppte ut tyglarna utan hon sträckte bara mer på kroppen!
ÄR så himla nöjd och glad över lite framgång när jag senast igår var less på att jag inte hade någon inspiration.

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad kul!

2010-11-18 @ 07:16:10
URL: http://smahundtassar.blogg.se/
Postat av: Victoria

Va härligt att läsa! Sitter med ett leende på läpparna o tårar i ögonen =)

Kram på er!

2010-11-18 @ 11:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0