Lite pengar....nice

Fick reda på vad jag ska få tillbaka från skatten, på ett ungefär och om vi säger så här jag är NÖJD.

Idag ska damen skuras så att hon blir ren inför kiro-besöket imorgon. Jag avskyr själv när man klämmer och masserar hästen och får denna gråa/svarta skithinna på fingrarna, så tänkte försöka bli av med en del av det iaf.

Spolspiltans varmvattens-beredare läcker men hoppas på att den fungerar någorlunda ändå, ska kånka ner lite hinkar med varmvatten från fikarummet också, just in case.

Jag vann förresten en tävling häromdan, superbt! Bloggen där jag vann hittar ni här http://oonthebit.blogg.se/index.html

Tanten skoddes igår, blev sidokappor på henne fram nu för lamellranden är alldeles för bred och separerad så där är troligtvis för mkt tryck på tån just nu, hade även blivit röta i tån eftersom lamellranden var så "skör", så det grävdes bort och hon är en ganska så intressant syn nu, med sina tidigare perfekta hovar till en ngt mindre snygg look, men hälsa går före skönhet och troligtvis har det växt bort till nästa skoning som ska ske i slutet på maj.

Annars hoppas jag att imorgon när veterinären kommer för återbesök på Loffsans foderficka i munnen och kirobesöket, att allt är fint i munnen samt att det inte är någon större katastrof med kroppen, men har en känsla i magen att det nog kommer krävas några fler behandlingar än vad jag vill tro...men men time will show. 

Ska även rida Josses fina travarkille imorgon igen, kanske komemr bilder och eventuellt filmpå det imorgon kväll...deras paddock är upptinad nu så då slipper man att rida i en hal hage.


Nu pyser jag till stallet, det är 8 grader, blåser en del och mulet. MEN det snöar inte och marken är grön/brun.

BYE

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Gah, jag vill också veta om jag ska hyllas eller pinas när min deklaration kommer.

2010-03-28 @ 07:43:25
URL: http://870821.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0