Fullservice stall

För första gången på väldigt länge är jag fullt motiverad i min ridning igen.

Loffsan motioneras 6dgr i veckan, skrittmaskin de dagar jag jobbar em, och då sätter stallägaren henne i den 60 min. Rids ut 1-2 ggr/vecka, tömkörs kanske en gång, rids i padocken 1-3 ggr/vecka.

Tränade för min tränare i torsdags, gick bra, lite planeringsproblem och slarv, man drar på sig en del slarv när man rider på egen hand.

Nästa träning blir nog inte förrän om 2 veckor, mkt jobb nu också. Får se kanske hinner nästa vecka.

Som sagt mkt skönt med fullservice stall, behöver endast motionera min häst, och borsta såklart. ;)

Tömkör även ett sto på 5 år, ganska grönt sto, lippizanare/PRE korsning. Star heter hon. Första gången mkt bråk, andra ggn endast bråk i ett varv, och det handlade om att gå fram och inte bak ;)

Annars då, jo snart blir man 25 år gammal(ung), inte illa. Har semester från den 2 september till den 13 september. Väldigt skönt, betald dessutom.

nä nu ska jag pyssla lite sen är det jobb som gäller 14:30-19:45

baj baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0