Fodernörd

Ja jag är en riktig fodernörd, och nu när man ska flytta till nytt stall( nåja om 2 månader) Så måste man ju ha en fungerande foderstat redan från början

Men det är lite finurligt att mixtra med detta under sommaren för jag har en stygg fiende, GRÄSET! Ibland tror jag min häst egentligen är lite shettis också, hon ser gräs, och schluuuurp, där gick vi upp 40kg! Kanske ungefär som sin matte då?

Är det inte sådan matte sådan häst?

Nä men iaf så är jag ju rädder om hennes kropp och vill inte ha henne för tjock, men samtidigt har hon ett större proteinbehov än vad man kan tro så det går ju inte att ge henne svältföda heller...för då blir det staket av henne.

Ja så nu har jag troligtvis kommit fram till en fungerande foderstat

10-11kg hösilage
1 kg D&H pasture mix
1kg D&D alfalfa

och morötter i mängder ;)

Får hoppas att de kuperade hagarna och bättre uteridningsmöjligheterna slankar oss båda till härliga atleter


eller inte men hoppet kan ju finnas kvar ;)



natti natt

Kommentarer
Postat av: Nina

Hahahaha...ja det var inte så jättekul! Det gräset alltså.



ja det var ju typiskt att du ska jobba. Hade varit kul om du varit med ju. =)

2010-04-20 @ 08:29:12
URL: http://ncn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0