dagen

Idag hade jag utsläppet så när man kröp ur sängen ca 7:45 och tittade ut ur fönstret kände man enbart för att krypa tillbaka igen, men icke.


 
På med regnkläderna och ett leeden på läpparna och att man sen fick kämpa mot blåsten, kastvindarna och ösregnet var en annan sak.
 

Väl i stallet så hade hästarna den enorma turen att gården för en gångs skull gjorde att det blev någerlunda lä i hagarna.

På dagens agenda stod det att jag skulle klippa två hästar.

Sagt och gjort, Började med Arne (Aragorn) en herre på 173 cm som inte tyckte det var allt för poppis att ätas upp av den livsfarliga klippmaskinen. Men det gick överlag bra :D

Mocka, kolla på loffs så att hon överlevde i skitvädret, ge lunchhö, sen kom Josse och plockade upp mig.

Det bar iväg mot nästa klippoffer, Stanley, endast halvklippning på honom. Vi tog in deras hästar så att han skulle hinna torka medans vi for in till Jägers för att lämna tillbaka lite benskydd och kika på täcken. Blev ett täcke på eko, stalltäcke 220g.
Blev samma för Josse eftersom fleecetäcken över stl 125 inte existerade på Eko.

Sedan for vi tillbaka till hennes stall, klippte Stanley, som för övrigt skötte sig jättebra.

Det optimala enligt mig är att duscha en häst efter klippningen eftersom det måste klia oerhört i hela kroppen, men Josse har inget varmvatten så det fick blia tt han släpptes i padocken och fick rulla sig grundligt








Supernajs sa Stanley


Imorgon kommer jag nog klippa loffsan igen, hon ser ut som en fluffig nallebjörn, har inte bestämt mig ifall hjärtat på rumpan försvinner eller om det blir en kamrat bredvid ;), men jag kommer inte klippa benen denna gången utan det blir nästa gång igen.

Nu borde man kanske krypa ner i säng men jag är inte trött för en gångs skull, kanske har att göra med att jag slumrade en timme när jag kom hem från Josse ;)




Natti natt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0