Trött och grinig

Trött har jag varit hela dagen, redan när jag kom till stallet imorse.
Pga tvätt i stallet så skulle jag byta box så har fyllt upp en annan box med massor av halm idag samt mockat ur hennes ordinarie box. 
Jag hade tro det eller ej träningsvärk idag efter galoppen igår...najs ;) Var nog inte tänkt att jag skulle rida dressyr  på banan idag för det gick minst sagt skit, hon stegrade och ställde sig och skuttade så fort det blev jobbigt, sen gjorde hon det så fort jag höjde rösten och blev arg så då var det lika bra att jogga av i lite galopp o sen avsluta.

Hon har ändrat sig så pass i kroppen nu så det är dags att leta efter en sadel med lite rakare bom igen...roligt faktist för tkr inte om Bates caprillin längre.

Men för att kompromissa då så länge med sadeln som hon har nu så har jag kortat den bakre sadelgjordsstroppen, alltså spänner det ngt extra då längre bak på magen, kan ha varit det som stört henne idag, ska ändra tillbaka imorgon.

Ett annat problem jag har nu är att det är gräsbana i skabersjö, alltså måste tanten ha broddar, och det är en månad tills dess, frågan är då kommer hennes broddhål hålla sig någerlunda rena eller måste jag panikköpa blindbroddar i helgen?

Dilemma

Min skruttcykel har strejkat lite mer än vanligt idag, ingen luft i framdäcket och det pyser ut lite sakta under dagen, så bytte ventil nu ikväll så får vi se hur det står till imorgon kl 8 när jag ska cykla till stallet, då hovis kommer kl 9.

Spännande


nä nu ska jag se om där finns några avsnitt av two and a half men på burken


tjingeling tingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0